سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیدار باش و لوث کردن شهدا...

شنبه 91/6/25 5:56 عصر| نقد انتقاد بیدارباش سریال بیدار باش نقد صدا و سیما شهدا | نظر

لوث کردن مقدساتلوث کردن شهدا در بیدار باشچرا میگوئید فیلم بیدارباش شهدا و شهادت را لوث میکند و دست کم میگیرد؟ هنوز که به قسمت جبهه نرسیده!


با سلام . سوال سوال درستی است .اما جواب آن: وقتی ما دبیرستان بودیم ما را بردند به آموزش و پرورش و انجا صحبتی در مورد نحوه های تبلیغات دشمن  شد و تا آنجا که یادم میآید از شیوه های جدیدی که در آن زمان نام بردند یکی این بود که در خارج یک آزمایشی انجام دادند به این صورت که در یک فیلم در صحنه هایی که کشت و کشتار و خشونت و صحنه های قتل بوده عکس حضرت امام خمینی (ره) را به صورت محو و ثانیه ای و گذرا روی صحنه میانداختند.بطوری که به چشم نمیآـمد و بعد از فیلم به تماشاگران که امام را نمیشناختندعکس حضرت امام را نشان میدادند و از آنها میخواستند بگویند به نظرشان چگونه کسی است. جواب آزمایش نشان داده بود که ضمیر و روان ناخود آگاه انها تحت تاثیر آن لحظه قرار گرفته و نسبت به امام نظر منفی پبدا کرده اند. و ایشان را فردی خشن میدانند.

 ببینید این آزمایش یک شیوه تبلیغ در چندین سال قبل بود که اجانب داشتند روی آن کار میکردند و شیوه ای است که به روان ناخود آگاه ما بر میگردد. خدا میداند الان چه شیوه های نوینی دارند اما میخواهم بگویم الان از تبلیغات غیر مستقیم بسیار بیشتر بهره میبرند . حال ما در صحنه های سریال بیدار باش میبینیم که جابه جا عکس شهدا را زده اند و جلویش مجید صالحی در نقش گرزین در حال لودگی و مسخرگی است. خوب ما چه بگوییم؟ این تاثیر خودش را در روان مخاطب خواهی نخواهی میگذارد. دیگر اصلا بحث قصد و نیت مطرح نیست . بحث کاری است که لزوما چنین تاثیری را روی ضمیر پنهان درون انسان میگذارد . حتی اگر نیت کارگردان انشاالله خیر باشد. حالا به آن نوحه های آهنگران ( شاید هم کویتی پور بود دقت نداشتم) توجه کنید که باز در حال پخش است و در جلوی آن گرزین را نشان میدهد و لودگی و ...    این کار عظمتی را که شهدا دارند و در دل ماست و بزرگی و ش?ن «ها را کمرنگ میکند .

آن چهره ای که از شهدا در خاطر ماست و وقتی انسان عکس شهدا را میبیند یاد آن میافتد  معمولا همراه با معنویت و حتی  اندوه آرامش بخش است و انسان را یاد خدا میاندازد و نباید این احوالات با لودگی و طنز جابه جا شود. نکته دیگر آنکه انشاالله که مسئولین ساخت این سریال از این روش تبلیغات منفی بی خبر بودند و اشتباها اینکار شده اما چقدر بد است که سیما اینقدر از روشهای تبلیغاتی جهان عقب است و تا این ها به نفع اسلام و انقلاب بهره ببرد و نه اینکه ناآگاهانه به ضرر خود ما استفاده کند...  گویا از تبلیغات فقط در تبلیغات تجاری پیشرفت کرده ایم!!!!

در مورد لودگی مثال دیگری که یادم آمد آن جشن میلاد امام زمان (عج) بود که در شان ایشان گرفته نشده بود .

جالب است بدانید چند وقت پیش شبکه مستند مستندی در مورد تبلیغات تجاری در غرب گذاشته بود که نشان میداد برای آزمایش تبلیغاتشان به مهد کودکها و مدارس میرفتند و چندین بار عکسالعمل بچه ها را چک میکردند تا از تاثیر گذاری آن مطمئن شوند اما در سیمای ما خیلی راحت کاری را که روانشناسان و کارشناسان مذهبی و جامعه شناسان مخرب میدانند پخش میکنند.هیچ پاسخگویی هم در کار نیست خیلی حال بدهند یک اخطار نازک تر از گل و خشک و خالی به سازنده میدهند دیگر کاری ندارند که جامعه چه ضربه ای از این کارها خورد و چه تاثیری این برنامه های به ظاهر کوتاه روی افکار گذاشت.

مثلا همان برنامه خانم نامداری که به مرد 3 زنه میپرداخت یا آن برنامه تلویزیونی که در مورد رابطه با نامحرم بود و با دختر هایی که اهل اینکار بودند مصاحبه میکرد.

توکل به خدا .