• وبلاگ : بند ميم
  • يادداشت : خانم اسکويي محجبه؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + تراب 
    سلام. برادر محترم اينجوري که ديگه اصلا نمي شه فيلمي ساخت ... چون در سوابق هر بازيگري مطمئنا نقشهايي پيدا مي شه که ممکنه مطابق به آنچه که قرار است بازي کند نباشد ... مثلا حمزه در فيلم محمد رسول الله که آنتوني کوئين نقش ايشان را بازي مي کند از اين دست مي باشد. چرا که ممکن است آقاي کوئين در نقشهايي که هيچ ارتباطي به اسلام و مسلمين نداشته بازي کرده باشد. بدين ترتيب بايد فقط به پژوهشکده ي رويان سفارش بازيگر بدهند.
    پاسخ

    سلام. خيلي ممنون از تذکر دوستانتون.راستش انکار نميکنم و شايد زياد تند رفته باشم اما يک چيزي هست و اون اينه که بعضيها صرفا بازيگرند و هرنقشي را يازي ميکنند و ادم هم به همين چشم بهشون نگاه ميکنه . اونها ادمهايي هستند که اسم يک نقش روشون باقي نميمونه و وقتي بازيشون تموم شد و رفتند سر نقش بعدي مخاطب هم اونها را با نقش بعدي ميشناسه. اما براي بعضي از بازيگرها يک نقش يا يک تيپ آنقدر ماندگار ميشه که ديگر تا ساليان سال مردم آنها را با نام نقششان حتي صدا ميکنند. مثلا آقاي محسني را معمولا همه با نقش "هوشيار " و آقاي عليرضا خمسه را هم با نقش" بيدار" ميشناسند. يا به آقاي رفيعي معمولا ميگويند "فَ فَ " . مثال براي بازيگراني که تيپ نقششان رويشان مانده آقاي سيد جواد هاشمي به عنوان بسيجي انقلابي و آقاي شريفي نيا همانطور که خودشان هم اذعان دارند به عنوان تيپ " مرد دوزنه يواشکي!!!" است. حالا اگر کارگرداني بيايد و اقاي شريفي نيا را به عنوان يک مثلا روحاني خوب انتخاب کنه نميشود گفت انتخاب خردمندانه اي کرده و خيلي طول ميکشد تا مخاطب از شر زمينه ذهني خود خلاص شود و با نقش جديد آنها کنار بيايد . حرف من اين است در اين تيپ انتخابها تا وقتي که مخاطب هنوز با نقش جديد کنار نيامده در تضاد رواني به سر ميبرد. اين مطلب باز کردنش براي خودم هم سخت است اما اميدوارم حداقل اشاره مناسبي کرده باشم.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ شنبه 25 شهريور 91 نوشته (خانم اسکويي محجبه) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    با سلام. از توجه شما متشکريم.