سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزگار بی اصالت حبیب اقا:

دوشنبه 90/3/9 12:11 عصر| روزگار بی اصالت حبیب اقا نقد صدا و سیما رسانه ملی تلویزیون فیلم | نظر

روزگار بی اصالت حبیب اقا:

این مطلب به بهانه پخش دوباره سریال روزگار خوش حبیب اقا منتشر میشود. مطلب توسط یکی از دوستان بند میم فرستاده شده:

چند تا از ایرادات سریال  به اختصار(متن عینا نقل نشده بلکه حدودی که به یادم بود را نوشتم.):

1-       پدر بزرگ خانواده در بیمارستان در حال مرگ است. عروس و نوه ها نشسته اند میگویند حالا اگر بمیرد عروسی چه میشود؟بعد تقویم در میاورند و میگویند اگر انشاءالله امروز بمیرد هفتش میشود فلان روز و ... .عروسی مهمتر از پدر بزرگ است. اوج طنز را ببینید. واقعا که با خانواده های ایرانی مسلمان چقدر فرق دارند !این هم شد شوخی؟ فرض کنید بچه ها هرکدام از صحنه های بالا را دیده باشند چقدر بداموزی دارد؟

2-       هیچکس پدر بزرگ خانواده را دوست ندارد .نه چون آدم بدی است بلکه چون دست و پاگیر است و پیر و بهتر است زودتر برود شهرشان.

3-       پدر خانواده آدمی است که رشوه قبول نمیکند و پارتی بازی هم نمیکند. انتظار دارید این فرد الگو بدهد دیگر؟ اما اشتباه کردید همچین فردی عوضش بسیار بی دست و پا – احمق – سیلی خور روزگار – بدبخت است. نتیجه در ذهن مخاطب: اگر شما هم راه درس بروید همچین آدمی هستید.

4-       پسر بی ادب خانواده. پسری حدودا 10ساله که بچه تربیت نشده. مثلا در یک صحنه  درجواب حرف پدرش به شوخی میگوید: خوب است من هم به زن شما توهین کنم؟ چرا به زن اینده من توهین میکنید؟ پدر میگوید: بی تربیت زن من مادر توئه! معلوم میشود اقا شوخی کرده!

5-       پدر بزرگ چشم چران! در ان سن و سال که باید دوره وقارش باشد چشمش دنبال پیر زنهاست. کارگردان اگر نشان داده بود که اساسا چشم پدر بزرگ دنبال زنهاست درست تر بود.منتها زورش به جوانها نمیرسد! مثلا در یک صحنه پدر بزرگ که برای همسایه رفته خواستگاری به پیرزن خانه میگوید رنگ چشمهای شما چه قشنگ است و پیر زن مثلا چادری هم میگوید لنز گذاشتم. پسر های بزرذگ پیرزن هم هستند خوش غیرت ها!!! بعد اقا میگوید حاج خانم شما قدیمیترید از رسوم قدیمی ازدواج بگید.پیرزن میگوید وقتی من و شوهرم ازدواج کردیم... پدر بزرگ حرف اورا قطع میکند و میگوید مرحوم شوهرتان دیگه؟ زن میگوید مرحوم چیه ؟زنده است.و حاج اقاشون را صدا میکند. بعله پدر بزرگ داشته به زن مردم نگاه میکرده!!! حالم از این بی حیاهای بی غیرت بد میشود. من نمیگویم اشکالی دارد پدر بزرگها سر و سامان بگیرند اما قطعا اشکال دارد در ان سن و سال چشم چران باشند.

6-       ماجرای توالت رفتن در سیما یکی از سوژ] های مورد علاقه شوخی فرهنگی کردن است که لازم نیست زیاد توضیح دهم. کافیست نگاهی به فیلمهای طنز ما بیاندازید.

7-       باز هم هست اما دیگه خودم حالم بد شد. به اسم فیلم طنز هرچه بی ادبی و بی اصالتی بود به خوردمان دادند.امان از این فیلمهای طنز سیما که تازه اخرش ادم افسرده و با استرس از سر فیلمها پا میشود. خسرالدنیا والاخره.

8-       فیلمها را برای مسلمانها و با فرهنگها درست میکنید یا برای کسانی که باری به هر جهت زندگی میکنند؟

9-       باید اسمش را گذاشت روزگار بی اصالت حبیب اقا. با آن خانواده نیمه چادریشان. کجا اینها مذهبی اند؟

خداحافظ