سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تذکری به شهرداریها

سه شنبه 90/4/7 10:27 عصر| شهرداری نقد انتقاد تذکر امر به معروف نهی از منکر شهرداری رستوران | نظر

تذکری به شهرداریها

دوستی میگفت : "توی فروشگاه شهروند بهرود مجسمه ای را دیدم که خیلی ظاهرش خوب نبود. به سامانه 137 شهرداری زنگ زدم. مشکل را گفتم و شماره پیگیری گرفتم. تا آخر هفته 2 بار دیگر هم پیگیری کردم و مشکل حل شد."

اگر بخواهم انصاف را رعایت کنم مدتی است که شهرداریها منظم تر و بهتر کار میکنند و نظارت بر آنها سر و سامانی پیدا کرده. این خیلی مهم است که وقتی زنگ میزنی انتقاد کنی با تو خوب رفتار بشود و پیگیر انتقال حرفت هم باشند. این باعث میشود اگر دفعه بعد هم کاستی ای دیدی احساس مسئولیت کنی و خبر دهی و تازه احساس کنی که تو هم در اداره آن ارگان شریکی. و خودت را از حامیان آن حس کنی. از این بابت به شهرداری و همه ارگانهایی که با این طریق اداره میشوند تبریک میگوئیم.

همین مسئله باعث شد تا ما به خودمان اجازه دهیم تا در کنار تشکر از زحمات خوب شهرداریها در این چند سال ( نو کردن اتوبوسها / سرعت ساخت خطوط مترو / نظم دادن به ساخت پروژه ها / توسعه فضای سبز / هدیه کتاب به کتابخانه ها و ...که اگر بخواهم بشمرم واقعا بسیار زیاد است.) انحراف های آنها را هم احیانا تذکر دهیم. زیرا دوست میگوید گفتم و دشمن میگوید میخواستم بگم. از این رو در متن زیر به برخی از اشتباهات یا احیانا کجروی های شهرداری که به نظر ما اصولی است اشاره میکنیم تا انشاءالله برادران مومن خود را در آن نهاد تقویت کرده و با امر به معروف و نهی از منکر از روی خیر خواهی و نه از روی عناد باعث قوام واقعی هرنهادی باشیم. ما ادعا نمیکنیم که حتما نظر ما صحیح است اما خواهش میکنیم که شما هم در این مورد فکر کنید و با روحیه جهاد گونه و برای خدا کار کردن به این حرفها گوش دهید.

و اما انتقادات ما:

1-     اولین انتقاد ما به روزنامه همشهری است . روزنامه همشهری زیر نظر شهرداری است. متاسفانه این روزنامه خیلی اهل سیاه نمایی از دولت و ایجاد بدبینی در مردم است. برخی از صاحبنظران معتقدند عملکرد این روزنامه در دوره انتخابات هم شبهه برانگیز بود. تیتر های سیاه و نا امید کننده برای اقدامات دولت ( چه عمرانی و ...) در صفحه اول روزنامه و با تیترهای بزرگ کاری تقریبا همیشگی است . لازم به ذکر است که این ربطی به انتقاد کردن از دولت و ارشاد ان یا مقابله با جریان انحرافی نیست بلکه گاها احساس میشود هدف فقط کوبیدن شده. به نظراین روزنامه که پر تیراژترین روزنامه تهران هم هست هر کاری که دولت میکند بد و هرکاری که شهرداریها میکنند کارشناسی شده است. مثلا این گران کردن اتوبوسها که خیلی هم بود اصلا کار بدی نبود اما یارانه ها را طوری القا میکنند که یعنی خدا میداند ما که بنده شناس نیستیم! البته روزنامه همشهری قسمتهای خوبی هم دارد و وجود پرسنل خدوم و نویسندگان متعهد در ان را نباید نادیده گرفت اما گویا غلبه با کارشکنان و سیه نمایان است. خوب است که امام خامنه ای تاکید کرده اند که سیاه نمایی نکنید وبین انتقاد و سیاه نمایی فرق باید گذاشت که در این روزنامه اینگونه رفتار میکنند! و ادعای پیروی از آقا کافی نیست و در عمل حرف برآید به سخندانی نیست!

  (در ضمن تیراژ بالا نباید باعٍ غرور شود. یک روز اعلام کنید که در این هفته آگهی ندارید و تفاوت میزان فروش خود را ببینید.)

2-     در روزنامه همشهری / تبلیغات خیابانی/ توی اتوبوس و مترو / فروشگاه شهروند و ... تبلیغ اشراف و اشرافیگری را نکنید. یادم است یکبار در همشهری در صفحات میانی  تبلیغ فروش  یک ماشین کرده بود فکر کنم 100 میلیون به بالا. یا تبلیغات اژانسها خارج از کشور و ... . اینقدر فاصله تبغاتی را تبلیغ نکنید. در ضمن مصرفگرایی را هم تبلیغ نکنید. فلان مخلوط کن و ... در و دیوار شهرمان را پر کرده . خوب هرکس بخواهد بخرد میرود بازار و میگردد و تحقیق میکند.

3-     شهرداریها انصافا سعی کرده اند با ساخت پروژه های تفریحی و فرهنگی در مناطق مختلف شهر و خصوصا مناطق محروم آن از تمر کز این امکانات در بالای شهر کاسته و باعث عدالت در توزیع امکانات رفاهی شوند. ساخت بوستان ولایت آخرین نمونه بارز آن است. از این لحاظ واقعا دست مریزاد دارد. فقط لطفا در کنار اینها حواستان باشد که حالت فرهنگی و اسلامی کارتان به هم نخورد. یعنی مثلا در بوستان ولایت حداقلی از حدود اسلامی رعایت شود . این بوستان به نام والای ولایت مزین است و نباید خدای نکرده به فساد آلوده شود به طوری که محلی برای خوشگذرانی افراد به صورت غربی آن باشد و خانواده های اصیل نتوانند از آن استفاده کنند. خوب است با نظارتی درست از همان اول کار سنگتان را سفت بچسبانید که : رفتارهای مغایر اسلام در این مکان مجاز نیست و با افرادی که واقعا بد حجاب هستند برخورد شود. این پارک انشاءالله جای خانواده ها شود و نه جای تفریح " دوست پسر و دوست دخترها". الان که اول کار است دقت کنید . الان که چنین نیست و انشاءالله هم هیچ وقت اینطور نشود.

4-     این مساله در مورد بزرگترین شهر بازی خاور میانه هم صادق است. اگر فکر میکنید نمیتوانید حدود شرعی آن را حفظ کنید بی خیال شوید . نکند این نمادی بشود از بی غیرتی و بی حیایی و ابروی ما و مسلمانیمان را بدتر در خاورمیانه ببرد! ما میدانیم ساخت این وسایل تفریحی واجب است تا اوقات فراغت جوانان پر شود اما باید اصل اسلام و فرهنگ اسلامی در ان حفظ شود . ما میخواهیم اوقات فراغت جوانان را پر کنیم تا به گناه نیفتند پس باید در ساخت این مجموعه ها دقت کنیم که نقض غرض نشود.( مثل فرهنگسراها در دوره دولت قبل)

5-     خرجهایی که برای تفریحات میکنیم باید عاقلانه باشد اخر پول دادن به بازیکنان فوتبال توسط شهرداری چه توجیهی دارد؟ *1

6-     گرانی رستوران برج میلاد و اینکه با بودجه بیت المال ساخته شده اما فقط طبقه خیلی خاص میتوانند از ان استفاده کنند هم کار بدی است .اصولا اینکه با امکانات عمومی چیزی بسازید که فقط برای طبقه خاص باشد چندش اور است. مثلا میشود قیمت رستوران را عادی کنید و به صورت ماهانه ثبت نام کنید و به ترتیب بفرستید. یادتان باشد پولدارها هیچ مزیتی بر بقیه ندارند و اگر تکیه بر انها کنید سقوط میکنید.

7-     گذاشتن وسایل ورزشی در پارکها خوب است اما زنها نمیتوانند خیلی از این دستگاهها را شرعا جلوی نامحرم استفاده کنند و حکمش را هم نمیدانستند و با اعتماد به شما که حتما در نظام اسلامی اول تحقیق کردید و بعد برای ما نصبش کردید , از این وسایل استفاده کردند و حالا حتی قبح این گناه هم ریخته و شما هم در گناهشان شریک بلکه گناه شما بیشتر است. حالا کاری را که کرده اید خودتان باید درستش کنید و با کار فرهنگی و انتشار و صحبت از "احکام رفتار جلوی نامحرم" کارخودتان را به نحوی جبران کنید.در کنارش هم باید برای خانمها بیشتر خرج کرد .از همان اول برای انها کمی بیشتر خرج میکردید و محیط سرپوشیده برای ورزششان درست میکردید. در این مورد اقایان خیلی هم به وسایل احتیاج ندارند انها همه جا میتوانند ورزش کنند .

8-     اینکه دختر جوان را سرکارگر برای کارگران گلکاری بوستانها و پارکها بگذارید هیچ افتخاری ندارد.متاسفم بگویم که این شائبه پیش میآید که از بی غیرتی و غربزدگی است . بدون اینکه به کارگران گرامی توهینی باشد باید دقت کرد که خود انها هم زن و بچه خود را در همچین جاهای مردانه ای استخدام نمیکنند. خانمها همیشه از رفتار مردان فروشنده در بازارهای میوه و تره بار گله مندند آن وقت شما سر کارگر آنها را یک زن جوان قرار دادید؟یک خانم چادری که متاسفانه همچین کاری را قبول کرده نمیداند که جزو بنیانگزاران چه بدعت بدی در اجتماع است و البته کار اصلی را شما کردید! کار برای خانمها میخواهید درست کنید مناسب با روحیه انها و شان انها درست کنید. دهن به دهن شدن با مردهای نامحرم غرفه دار در بازار میوه و تره بار کجایش عزت میاورد و افتخار آفرین است؟ غرب زدگی و تعصب را کنار بگذارید و یک لحظه منصفانه فکر کنید تا شما هم درک کنید. بابا جان واقعا فرق است بین اینکه رئیس یک اداره را خانم بگذارند یا مسئول میوه و تره بار را. به نظر شما فرق ندارد؟

9-     نیاز های اساسی مردم را جدی بگیرید و سر آن دعوا نکنید. باید مترو و اتوبوس برای قشر مستضعف قابل استفاده باشد. چرا اینهمه اتوبوس را گران میکنید؟ ما به دعوای شما و دولت کاری نداریم اما وظیفه شما ارائه خدمات ارزان به قشر ضعیف است. به ما چه که چقدر بودجه میگیرید؟ مگر ما پرسیدیم چقدر حقوق میگیرید ؟ یا پولی را که به عنوان هدیه به فوتبالیستها دادید از کجا آوردید؟ خرج اتوبوس میکردید .(تازه حتی اگر همین الان هم به حالت عادی برش گردانید باید بدانی که به خاطر کار شما کرایه تاکسی ها گران شده آنها را چه میکنید؟) حالا هم که دارید کارتی اش میکنید که هر وقت گران میکنید به چشم نیاید. واقعا که! بابا بعضی از کارها را به خاطر صرفه اقتصادی نیست که انجام میدهند. چون باید انجام دهند انجام میدهند. بودن وسیله نقلیه عمومی رایگان یا حداقل خیلی ارزان هم از این دست است. اگر ما رستوران گردان برج میلاد یا سامانه نشاط نداشته باشیم نمیمیریم اما اگر نتوانیم سر کارمان برویم چرا! تازه در آن صورت انقدر فشار رویمان می آید که دیگر با هیچ سامانه نشاطی حالمان خوب نمیشود. ضروریات زندگی را با توجه به قشر ضعیف جامعه اداره کنید. ان قشری که اگر بقالی 10 تومان باقی پولش را ندهد , پول کرایه اش ناقص میشود و باید پیاده برود. زندگیتان را مثل مردم ضعیف اداره کنید و با ما و با اتوبوس بیایید تا حرف دل ما را بفهمید. متاسفم که این یکی را اینقدر با بد اخلاقی نوشتم اما واقعا جا دارد که به ضعفا توجه شود.

10-                        فروشگاه شهروند را حواستان باشد به دید غربزده ها اداره نشود و ان انگیزه خدمت به مردم برای خدا حفظ شود. در ضمن اگر امسال سال جها اقتصادی است و حضرت آقا فرمودند کالای ایرانی استفاده کنید اینقدر کالاهای خارجی در شهروند نفروشید. دیگر چیپس و پفک را که میشود ایرانی خرید؟ اگر بچه "اسباب بازی مهندسی ساخت بوش اصل " را به قیمت 40000 تومان نخرد و جایش ایرانی بخرد فرقی میکند؟ کسی میمیرد؟ کالاهای خارجی را تبلیغ نکنید چه در فروشگاهها و چه در بزرگراهها!!!! هم نشان اختلاف تبغاتی است و هم تبلیغ بیگانه و هم ضرر اقتصادی به مملکت. بقیه نقد و نصیحتها باشد برای بعد اما ...

11-                        و سخن اخر اینکه با وجود همه اینها از شما متشکریم و امیدواریم که سعی کنید برای خدا کار کنید و انگیزه تان جهاد برای خدا باشد . انگیزه های مادی صرف را در خودتان بکشید و بدانید کار اقتصادی هم باید با انگیزه الهی اداره شود. حواستان به قشر ضعیف باشد و مرفهین بی درد را ساپورت نکنید و از انها دوری کنید که خدای نکرده مثل انها نشوید و از ما مردم عادی فاصله نگیرید. خیلی وقتها برای خدا باید خیلی از حرفها را نزد پس در دعواهای سیاسی حواستان باشد برای خدا انشاءالله کار کنید.

                                امیدواریم که موفق باشید و خدا در این جاد کمکتان کند. انشاءالله.

                                         

  *1 : خبرگزاری فارس / قالیباف :تعاونی اعتبار شهر باید هدیه پرسپولیس و استقلال را پرداخت کند.

   کد خبر : http://www.farsnews.com/printable.php?nn=8704051151