سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغ کالای خارجی و سال جهاد اقتصادی؟؟؟؟

دوشنبه 90/4/13 11:32 صبح| نقد انتقاد تلویزیون صدا و سیما شهرداری تبلیغ کالای خارجی سال جها | نظر

تبلیغ کالای خارجی و سال جهاد اقتصادی

سلام حتما میدانید که امسال سال جهاد اقتصادی است. اگر صحبتهای امام خامنه ای را در مشهد مقدس در سال نو و نیز در اردیبهشت 90 و در جمع کارگران نمونه  گوش کرده باشید متوجه شده اید که قرار است در این سال از مصرف کالاهای خارجی حتی الامکان اجتناب کنیم تا انشاءالله اقتصاد ما روز به روز شکوفاتر شود. حالا با اجازه شما , ما به چند ارگان که در این کار باید بیشتر همکاری کنند  تذکراتی میدهیم:

1-       صدا و سیما : کارمندان متعهد و محترم صدا و سیما - از رده های بالایی گرفته تا رده های پا ئین - عزیزان من وقتی  حضرت امام خامنه ای فرموده اند از مصرف کالای خارجی دوری کنیم , همه را گفتند خصوصا شما ها که کار پرورش و جهت دهی به خواسته های مردم را بر عهده دارید. آن وقت به نظر شما جالب و درست است که به خاطر کمی پول حاصل از تبلیغات انواع محصولات وارداتی را تبلیغ کنید؟ وقتش نرسیده که از تبلیغ کالاهای خارجی دست بردارید؟ آخر طلا هم باید با مارک " میداس " باشد؟ سامسونگ و ال –جی و غیره ... همین که توی ایران بسته بندی شود کافیست؟ از لحاظ تبلیغ معنایی که نگو!!! انواع و اقسام جمله هایی مثل " تحت لیسانس هنکل آلمان" و زیر نظر اداره فلان انگلیس و ... توی تبلیغاتتان پر است و این یعنی حتی استانداردتان را هم خارجی قرار دادید. متاسفم که پارسال حتی نستله را هم تبلیغ کردید.( نستله متعلق به صهیونیست ها است.) دوستان عزیز دقت کنید . در ضمن در برنامه هایتان برای چه اسپانسر خارجی قبول میکنید ؟ باید سامسونگ ما را به دیدن ادامه سریال دعوت کند؟ محصولات دسینی در برنامه اشپزی تلویزیون تبلیغ شود؟ اینکار خیلی بد است . به قول خودتان در سریال ساختمان پزشکان " مگر ارث بابایتان است که پول بگیرید و حرفی را که انها میخواهند بزنید؟ پس عزت نفستان کجا رفته؟ "                                                           در ضمن مصرفگرایی و تجمل گرایی را هم تبلیغ نکنید.

2-       شهرداریها و اداره زیباسازی  شهر( فکر کنم زیر نظر شهرداری است دیگه ؟درسته؟) لطفا این پرچمهای تبلیغی که پائین چراغ برقها در وسط بزرگراهها نصب کردید را چک کنید: انواع طروف خارجی ( مثلا دسینی ) مواد شوینده خارجی ( ایران مگه خودش خدا نخواسته نداره که اینها را هم خارجی تبلیغ میکنید؟) و انواع لوازم برقی که نگو !!! هرکی میخوای باش پولش را بده تبلیغ کنیم. آخر این که نمیشود برادران عزیز! پس منش و جهت فکری ما چه میشود؟ در اتوبوس و مترو هم وضع همین است. هر چند وقت یکبار یک محصول ممکن است دید شما را از پنجره اتوبوس بخرد و روی پنجره ها توری بزنند. در مترو خصوصا روی دیوارها دقت کنید. هم باید مخالف دین و فرهنگ ما نباشد ( مثل تبلیغ اصلاح کامل با فلان محصول که با توجه به عکسی که زده بودید تبلیغ تراشیدن ریش بود) هم از این به بعد باید با سال جهاد اقتصادی مناسب باشد و تبلیغ کالای خارجی نباشد.شما هم مصرفگرایی و تجمل گرایی را هم تبلیغ نکنید.

3-       فروشگاههای زنجیره ای شهروند و نیز فروشگاههای ارگانها و تعاونیها: شما هم نکات بالا را رعایت کنید و حتی الامکان با بودن کالای داخلی مشابه / کالای خارجی نیاورید. تبلیغ هم که مطلقا برای کالاهای خارجی نکنید. الان در شهروند متاسفانه این مساله غوغا میکند. از دستکش آشپزخانه و نرم کننده پوست گرفته تا شکلات و اسباب بازی و لوازم آشپزخانه. یک اسباب بازی در شهروند بهرود هست که نوشته ساخت شرکت :بوش" ترکیه است و به همین مناسبت قیمت ان 45000 تومان است!!!!!!!!!!! اخر غربزدگی ومصرفگرایی چقدر!

4-       در فیلمهای تلویزیون سادگی را نشان بدهید . افتادید روی خط تجمل ها؟ چند تا نام ببرم؟ فیلم کودکانه امروز و فردا ( وضع فامیل ما نسبتا خوب است اما همچین خانه ای انصافا خیلی با وضع متوسط خانه ها فرق دارد. دوبلکس با حیاط بزرگ.) سریال تلویزیونی شمس العماره با ان خانه تجملی و دوتا مستخدمشان. دارند سعی میکنند داشتن مستخدم را عادی نشان دهند. کمک کار خوب است اما اینکه دختره توی شمس العماره از صبح تا شب بیکار بگردد و پای کامپیوتر باشد و کس دیگری کارش را بکند مسلما بد است. خانه پدر بزرگ در سریال توطئه فامیلی و کلا نوع زندگیشان و... و خیلی از سریالهای دیگر . به نظر میرسد که تلویزیون سعی در تعمیم زندگی قشر بالای جامعه به کل اجتماع را دارد. (باعث احساس نا امیدی از وضع زندگی در قشر پائین / حرکت به سوی تجمل گرایی و چشم و همچشمی و مصرفگرایی در اجتماع و ...میشود.) تبلیغ مصرفگرایی خصوصا در سریالها کاملا مشهود است .خصوصا زنها را متاسفانه به این شکل به تصویر میکشند که دنبال عمل زیبایی و خرید فلان مبل و پرده و دائم برای پول بیشتر درحال غر غرند. زنانی مصرف گرا و بی فکر. فقط خاله زنکند و به دنبال راحتی بی دردسر. و در حقیقت با اینکارشان الگو دهی را به سمت مصرفگرایی تنظیم میکنند.

5-       در مورد فیلمهای سینما  هم همینطور .خدای نا خواسته کار به جایی نرسد که مردم بگویند اینها غربزده اند و کار خودشان را میکنند . به دین و فرهنگ اسلامیمان توجه داشته باشید تا مردم حس نکنند به امر به معروف و نهی از منکر بی توجه هستید و حلال و حرامها را دانه دانه از سر راه برمیدارید نگویند نرود میخ آهنین در سنگ! امر به معروف پذیر باشید!

6-       در ضمن ما هم میدانیم بعضی از کالاهای خارجی بهترند (نه همه آنها ) اما خیلی از انها مشابه خوبی در ایران دارند مثلا مواد خوراکی و پوشاک. بقیه را هم میخواهید چکار کنید؟ میخواهید همیشه در این صنایع چشم به دست خارجی ها داشته باشید؟ گاندی گفت " من فقط از چیزی استفاده میکنم که در کشورم تولید شده باشد و فعلا فقط همین پارچه لنگ است . پس لنگ  پوشید. و حالا هند به جایی رسید که کامپیوترهای خوبی تولید میکند. شما چطور؟ اسباب بازی هنوز خارجی اش بهتر است؟ تی شرت هم همینطور. وقتش است ما هم به حرف رهبرمان گوش کنیم و همتی به خرج دهیم . باشد که در آینده ثمره آن را ببینیم. کسی اگر یخچال ایرانی استفاده کند نمیمیرد.( ما 10 سال بیشتر است که داریم و نمردیم.) جارو برقی که ایرانی و خارجی ندارد. روزی یکبار میخواهیم جارو کنیم دیگر. پس قرار شد تحملمان را بالا ببریم و توقعمان را پائین. اینده را باید ساخت ... الان یکی از اشناهای ما برای اطاعت از آقا چایی اش را چای ایرانی کرده .میگفت : نمیگم مزه و رنگش فرق ندارد اما  هل و گاهی دارچین و گاهی عرق بهار نارنج و یا زعفران میزنید و کمی هم زودتر دم باید بکنید . دیر دم است.خوب میشه. راضی هم هستم . من هم خوردم بدم نیامد . به جای 1 قاشق باید 2 قاشق دم کند اما هم قیمتش کمتر است و هم مواد افزودنی ندارد و اسانس ندارد.اگر بخواهیم میتوانیم. نمیمیریم که! تا بشود کالا فقط ایرانی....

7-       حرف برای گفتن زیاد است اما باشد انشاءالله برای بعد... خودمان باید در اجتماع و در زندگیمان دقت کنیم و به فکر اصلاح ان باشیم.

                            انشاءالله موفق باشید و ما را هم دعا و امر به معروف و نهی از منکر کنید : بند میم

 

پیوست:

 

 

* آیت الله خامنه ای با اشاره به عده ای که مصرف کالای خارجی را نشانه نوعی «تشخص و برتری» می پندارند افزودند: دلبستگی به تولیدات بیگانه، و بی اعتنایی به تلاش کارگر ایرانی، بیماری و عادت بدی است که پول و ثروت کشور را به جیب کارگر خارجی سرازیر می کند  .

رهبر انقلاب اسلامی، مصرف کالاهای ساخت داخل را یکی از مجاهدتهای ضروری در سال جهاد اقتصادی دانستند و افزودند: به موازات استقبال مردم از تولیدات داخلی، لازم است کیفیت و مرغوبیت این کالاها، به حد قانع کننده ای برسد  .

                             اردیبهشت 90 روز کارگر دیدار با کارگران