سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تلویزیون و القای مذهبی های- زن ندیده!

چهارشنبه 90/4/15 1:47 صبح| نقد انتقاد تلویزیون صدا و سیما سریال نابرده رنج بند میم مرد مذهب | نظر

تلویزیون و القای مذهبی های زن ندیده!

تلویزیون را که میبینم خیلی دلم میخواست نقدی به رفتار نشان داده شده توی تلویزیون از مذهبی ها بنویسم میفهمیدم این رفتار مذهبی ها نیست اما جمله اش به ذهنم نمی امد و بیان و تشریحش برای دیگران برایم سخت بود نمیدانستم چگونه بگویم ...تا امشب که در  سریال  " نابرده رنج " چشمم به پلیس مذهبی فیلم افتاد که عاشق خواهر آقا دزده شده. یعنی .... که عاشق مرضیه خواهر اسد شده. یکهو با دیدن روند فیلم در باره یکی از تهمتهایی که به مذهبی ها میزنند قفل زبانم باز شد: میخواستم بگم توی سریالهای ما – مثلا همین سریال – مردهای مذهبی را اینطوری نشان داده : خیلی سرد و بی احساس . خالی از لطافت . آن هم چرا ؟چون عشق و لذت دوست داشتن را نفهمیده اند . برای همین است که مذهبی ها با زنان نامحرم بگو بخند ندارند و جدی حرف میزنند. چون تا حالا عاشق نشدند و طعم محبت را نکشیدند. انها هم اگر گیر یک دختر زیبا بیفتند دست و پایشان را گم میکنند و دهانشان باز میماند و به قول معروف کرک و پرشان میریزد. توی سریالهای ما به طور ضمنی میگویند مذهبی ها که به نامحرم نگاه نمیکنند نفهمیده اند  که چه چیز خوبی را از دست داده اند. برای همین انها سردند و با نامحرم گرم نمیگیرند. وگرنه اگر عادی ( البته به فکر انها!!) زندگی کنند میبینند که عشق چقدر هم خوب است!! یک دختر هرچقدر هم غیر مذهبی یک کم روی انها کار کند یخشان آب میشود و میفهمند کارشان اشتباه بوده و از آن حالت در میایند. انها نمیتوانند در جلوی زیبایی یک زن تاب بیاورند و آخر سر تسلیم میشوند. همین پلیس فیلم ما با آن اهم و تلمش وقتی مرضیه را دید انقدر عاشق شد که دیگر وظیفه یادش رفت!!

اما دوستان تلویزیونی این کارهای غیر فرهنگی را نکنید! اخر ادم که از روی اوهام خودش چیزی را که نمیداند نمیسازد. مذهبی ها اینطور نیستند...

_ اول از همه اینکه انها به خاطر اعتقاداتشان و به خاطر حکم خدا با نامحرم رفت و امد ندارند و اهل دل دادن و قلوه گرفتن با نامحرم نیستند و به نامحرم نگاه نمیکنند , نه به خاطر سرد و بی احساس بودن!نه به خاطر اینکه دل ندارند.

_ دوم اینکه انها به نامحرم چشم نمیدوزند و اگر هم چشمشان به نامحرم خورد به خاطر خدا از او چشم بر میگیرند و به او خیره نمیشوند. نه مثل سریالهای شما که اگر کسی انها را نبیند و دختره هم هواسش نباشد کلی او را دید میزنند! بابا کسی که سعی میکند قوانین خدا را رعایت کند چشم پاک تر است و با غیرت تر و با حیا تر.

_ سوم اینکه انها مطمئنا از کسانی که محرم و نامحرم سرشان نمیشود عاقل تر هستند و این یک مسئله بدیهی و روشنی است. معلوم است که انها در برابر وسوسه ها مقاومترند چون قبلا هم با نفس خود مقابله کرده اند.انها سخت تر به تله زنان بی حیا میافتند. اما شما به دروغ غیرمذهبی ها را در برابر وسوسه ها مقاومتر از مذهبی ها نشان میدهید.

_ چهارم اینکه در بعضی فیلم های شما مذهبی ها سریع عاشق میشوند ان هم عاشق دختری که هیچ سنخیتی با انها ندارد و فقط چون عاشقش شدند میخواهند با او ازدواج کنند و ایا این به معنی ازدواج از روی هوس نیست؟ در حالیکه بر عکس است و یک فرد مذهبی از یک انسان بی بند و بار دارای معیار های مهمتر و مستحکمتری است. او زن را به عنوان شریک زندگی و مادر فرزندان اینده خود انتخاب خواهد کرد. نه تنها برای خاطر شهوت.یک مسلمان واقعی  کسی را انتخاب باید بکند که در رسیدن به تعالی و انجام فرامین خدا همدیگر را یاری دهند و زیبایی ظاهری یا پول و مقام در یک مذهبی واقعی تاثیری کمتری دارد ( حدیث سبزه مزبله در کتاب درسیمان یادتان هست؟) و نجابت و حیا داشتن زن جزو لاینفک معیار یک مسلمان واقعی خواهد بود.  مادر و خانواده انها هم دارای همین معیارها برای انتخاب عروس اینده خود هستند ! نه مثل مادر پلیس فیلم ما! که مذهبی و غیر مذهبی – مقید و غیر مقید برایش فرق نمیکند و فقط میخواهد پسرش ازدواج کند. حالا فقط طرف اهل فسق کامل نباشد کافیست. حجاب و حیا و نجابت که چیزی نیست! انگار مذهبیها زن ندیده اند!!!

_ پنجم اینکه یک مسلمان واقعی تعصب فامیلی ندارد که تا عاشق کسی شد , بی خیال وظیفه اش شود. و جلوی او حتی نتواند بگوید بیا کلانتری بگو برادرت را کجا قایم کردید. در کار خدا با دیگران سختگیری و با خودی و محبوب نرم بودن که اصلا کار مسلمان نیست.

 

..............

خلاصه دوستان عزیز باز هم هست اما زبان من قاصر است و فقط خواستم اشاره کنم که اگر میخواهید در مورد ما مذهبی ها فیلمی بسازید لطفا و محض رضای خدا از خود مذهبی ها الگو بردارید و نه اینکه از فکر خودتان قصه بنویسید و برای ما رفتار الکی بتراشید و به خورد جوانان جامعه بدهید بعد هم یک کارشناس خبره در اصول دینی بیاورید که اگر کاری که در سریال نشان میدهید بر خلاف اصول شرع و اسلام است حداقل عادی نشان ندهید و به شخصیت مثبت سریال نسبت ندهید.

    یادمان باشد که در قیامت باید پاسخگو باشیم و نکند خدای ناکرده ما پایه گزار یک فرهنگ اشتباه و یا یک گناه در جامعه و در بین نسل جوان باشیم.

 خدا عاقبت همه ما را به خیر کند. انشاءالله خدا کمکتان کند. میدانیم راه سخت است اما نشد ندارد. امیدواریم که پرسنل ارزشی در صدا و سیما فعالانه کار کنند و هر روز بیشتر به سوی ارزشها گام برداریم.

                     امضاء: انشاءالله که یکی از عاملین به بند میم وصیتنامه امام خمینی(ره)