سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لباسهای ورزشی نامانوس با اسلام!!!

شنبه 90/8/14 6:14 عصر| لباس ورزشی غیر اسلامی شنا والیبال بسکتبال کشتی اصلاح لباس حیا | نظر

لباسهای  ورزشی نامانوس با اسلام!!!

سلام به دوستان خوب بند میم

امروز از سرمقاله مون معلومه صحبت سر چیه. صحبت سر لباسهای ورزشی غیر اسلامی ماست. مقاله زیر را با هم میخوانیم...

                           ***

علی اقا یاد اولین دفعه ای افتاد که با مدرسشون به شنا رفته بود. یاد ان مایو تنگ و کوچک. واقعا نه خودش رویش   میشد ان را بپوشد و نه رویش میشد به بقیه بچه هایی که ان مدلی پوشیده بودند نگاه کند. توی خانه انها حیا خیلی رعایت میشد. هیچ کس جلوی کس دیگریی لباس عوض نمیکرد . همه خواهر و برادر های او / هر 5 تایشان / لباسهای پوشیده ای میپوشیدند. لباسهایی که هم شاد  بود و هم پوشیده. اون و داداش رضایش عرقگیر استین کوتاه میپوشیدند اما رکابی هرگز!! شلوارک پوشیدن جلوی بقیه حتی داداش رضا هم استغفر الله. . . و حالا با شرم داشت به این لباس نگاه میکرد. بپوشد یا نه؟ سرسع پوشید و حوله استخر را دور خودش پیچید. اولین نفری بود که پرید توی اب... ان موقع کلاس 4-5 بود و برای اردو اورده بودنشان.

بعد ها کم کم قبحش ریخت و برایش عادی شد. حالا که قهرمان شنا شده یکی دوبار هم توی تلویزیون نشانش دادند. با همان لباس کذایی!! اما دیگر خجالت نمیکشد . با اینکه میداند اخبار را خانمها هم میبینند.حتی خانمهای اشنا. اما خوب پخش مستقیم که نیست پس گناه ندارد .انها هم بهتر است خودشان نبینند. حیا هم بی خیال اگر به ان فکر نکنی چیزیت نمیشود!!

                                ***

تا به حال به این فکر کردید که چرا باید لباسهای شنای ما اینگونه غربی و مغایر با فرهنگ پوشیدگی و حیای اسلامی ما باشد؟ اگر بحث سر این است که این لباس مناسب شناست باید دقت کرد که چه چیز این لباس ان را مناسب شنا میکند و بعد ان لوازم را در لباس درست تری قرار داد. مثلا کوتاه و تنگ بودن ایا واقعا لازم است؟ اگر کوتاه بودن ناچاری است پس غواصها چه میکنند؟ اگر تنگ باید باشد تا جلوی دست و پا را نگیرد ایا نمیشود با قرار دادن چینهایی برامدگیهای بدن را پوشاند؟ ایا اگر تن ما پوشیده باشد بدتر شنا میکنیم؟ جالب اینجاست که این نوع پوشش در اکثر استخرها اجباری هم هست. حداقل نمیگذارند که افرادی که دوست دارند پوشیده تر باشند خودشان را بیشتر بپوشانند... به قول یکی از دوستان : تازه ما در استخریم توی دریا نیستیم که بگویند با این لبلس غرق میشوی!!

در مورد ورزشهای دیگر هم همینطور است. باید حساب ما از لباس کفار جدا باشد. لباس افتضاح کشتی/ شلوارکهای ورزشی والیبال و بسکتبال/ رکابی بسکتبال /.... حداقل در رقابتهای داخل کشور رعایت کنیم حالا جهانیهایش را هم باید فکری کرد. حداقل توی تلویزیون نشان ندهید...

انشاء الله این بحثها و فکر ها را ادامه دهیم و این چرا ها را مطرح کنیم.