سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازیگران در ترویج مدلهای غربی مقصرند

جمعه 90/8/27 8:0 صبح| | نظر

بازیگران در ترویج مدل‌های غربی مقصرند

 

فارس- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نقش بازیگران سینما و تلویزیون در رواج مدهای غربی در جامعه گفت: رسانه‌ در ترویج مد و پوشش نقش بسزایی دارد اما هم اکنون رسانه ملی به جای استفاده از مدهای ایرانی و اسلامی از پوشش‌های غربی برای بازیگران خود استفاده می‌کند.

بهروز جعفری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در‌خصوص وضعیت تولید پوشش ایرانی و اسلامی در جامعه اظهار داشت: هم‌اکنون پوشش‌هایی که برای زنان در جامعه وجود دارد برگرفته از مدل‌های غربی است و در ترویج پوشش ایرانی و اسلامی ضعیف عمل کرده‌ایم؛ باید توجه داشت که برگزاری نمایشگاه نمی‌تواند در رواج پوشش اسلامی مؤثر باشد بلکه برای ترویج مد ایرانی و اسلامی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی میان نهادهای مسئول هستیم.
 
 
وی در ‌خصوص دلایل عدم رواج پوشش ایرانی و اسلامی در جامعه عنوان کرد: هجمه وسیع غرب و ارائه مدل‌های متنوع همراه با شناسایی دقیق نیاز مخاطب مهمترین دلیل عدم رواج مدهای ایرانی و اسلامی در کشور است؛ متأسفانه طرح‌هایی که در داخل کشور ارائه می‌شود در جذب مخاطب ضعیف هستند و اگر طرحی هم قابل رقابت با مدل‌های غربی باشد، دارای قیمت بالاست که مخاطب قدرت خرید آن را ندارد.
 
جعفری ادامه داد: هم اکنون نهادهای مختلف در اجرای مهندسی فرهنگی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند، ناهماهنگ عمل می‌کنند و فقط وزارت ارشاد و کارگروه ساماندهی مد و لباس را متولی ترویج مدهای ایرانی و اسلامی می‌دانند؛ در حالی که برخی از نهادها خود به ترویج لباس‌های مبتذل می‌پردازند.
 
این نماینده مجلس با اشاره به استفاده غرب از رسانه برای ترویج مدهای مبتذل گفت: رسانه در ترویج مد و پوشش نقش بسزایی دارد اما هم اکنون رسانه ملی به جای استفاده از مدهای ایرانی و اسلامی از پوشش‌های غربی برای بازیگران خود استفاده می‌کند.
 
وی تأکید کرد: اگر بازیگران سینما و تلویزیون از پوشش‌های ایرانی و اسلامی استفاده کنند، پذیرش این نوع از پوشش در جامعه سریع‌تر اتفاق می‌افتد همچنین می‌توان مدل‌های ارائه شده در نخستین نمایشگاه مانتو را توسط بازیگران در جامعه ترویج داد.

 

کد خبر:107850 -