سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزارش یک خیانت دینی و ملی

پنج شنبه 91/7/13 11:9 صبح| خیانت دینی ملی تجهیزات مختارنامه لفاروق عمر ضد شیعی ضد ایرانی | نظر

گزارش اختصاصی رجانیوز از یک خیانت دینی و ملی/
تجهیزات «مختارنامه» هم به «الفاروق عمر» رسید!

 

گروه فرهنگی: افتضاح ادامه دارد؛ در حالی که پیش از این حضور تعداد زیادی از به اصطلاح هنرمندان ایرانی در تولید سریال «الفاروق عمر» جنجال زیادی به راه انداخته بود، تازه‌ترین اخبار دریافتی خبرنگار رجانیوز، از اجاره‌ و فروش بخشی از امکانات سر صحنه‌ی سریال «مختارنامه» به سازندگان این سریال موهن حکایت دارد.

به گزارش رجانیوز، چندی پیش و با پایان یافتن مهلت تخلیه‌ی دکور این سریال و در حالی که صداوسیما اعلام کرد امکان خرید این ملک را ندارد، در جریان بازگرداندن اشیاء سر صحنه به شهرک سینمایی غزالی، مشخص شد که حدود صدها دست لباس، تعداد زیادی آلات جنگی مانند شمشیر و دیگر امکانات مربوط به اکسسوار سریال مختار، در انبارها موجود نیست.

با آغاز تحقیق و بررسی روی این موضوع، طی مدت کوتاهی رد این تجهیزات و اکسسوار «مختارنامه»، در لوکیشن سریال «الفاروق عمر» پیدا شد تا مشخص شود که نقش عوامل وطنی در تولید این سریال ضد شیعی و ضد ایرانی، فراتر از همکاری فنی برخی هنرمندان بوده است.

جالب آنکه ظاهراً هنوز مقصر یا مقصرین اصلی این افتضاح و اینکه چگونه این امکانات تهیه شده از بیت‌المال، در اختیار تولیدکنندگان قطری و عربستانی سریال عمر قرار گرفته است، مشخص نشده است، اما مظنونینی از میان عوامل سریال در این رابطه احضار و بازجویی شده‌اند.

لازم به ذکر است که حضور «عبدالله اسکندری»، «آذر مهرابی»، «جلیل فتوحی‌نیا» و «محمود اردلان» به عنوان گریمور، طراح لباس، طراح صحنه و طراح جنگ‌ها، به همراه تعداد زیادی از دستیاران ایشان، در سریال ضدشیعی و ضد‌ایرانی «الفاروق عمر»، از مدت‌ها پیش اعتراضات زیادی را از سوی رسانه‌های داخلی به دنبال داشت؛ چرا که تحریفات تاریخی فراوان این سریال، به تصویر کشیدن چهره‌ امیرالمؤمنین(ع) در آن، استفاده‌ مکرر از واژه‌ی مجعول «خ ل ی ج ع ر ب ی» و تأکید بر تحقیر ایرانیان در نبرد «قادسیه» در جای جای این سریال عظیم محصول عربستان و قطر، هیچ جایی برای توجیه این حضور –چه از حیث دینی و چه از حیث ملی- باقی نگذاشته بود.

از همین رو، چندی پیش سیمافیلم با اعلام اینکه نمی‌تواند جلوی هنرمندان ایرانی را برای حضور در چنین پروژه‌هایی بگیرد، از عدم استفاده‌ی این افراد در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی خبر داد و به استناد همین موضوع، ظاهراً حضور تعدادی از آنها و به ویژه «عبدالله اسکندری» در سریال مناسبتی «یلدا» منتفی شد. خبری که نشان می‌داد عذرخواهی «اسکندری» و توجیهات بدتر از گناه او مبنی بر اینکه از محتوای سریال خبر نداشته، اصلاً قانع کننده نبوده است.

اما این بار به نظر می‌رسد که با افشای خبر پیشکش کردن امکانات بیت‌المال کشورمان به این سریال، دیگر افکار عمومی با تنبیهاتی از این دست قانع نخواهند شد و منتظر معرفی عوامل این خیانت ملی و دینی و مجازات سخت آنها خواهد ماند.

هر چه باشد می‌توان با جرأت این را بیان کرد که ظاهراً تحریم‌های اقتصادی بیش از هر چیزی روی برخی از به اصطلاح هنرمندان وطنی تأثیرگذار بوده است؛ تا جایی که ایشان حاضر می‌شوند برای دریافت ریال‌های خوش‌رنگ عربی، همه چیز و همه چیز را بفروشند. از خلیج فارس گرفته تا اعتقادات‌شان...