سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلاه پهلوی و دم خروس!...

سه شنبه 91/7/18 8:0 عصر| نقد انتقاد اعتراض حجاب بی حجابی سریال کلاه پهلوی صدا و سیما تلوی | نظر

 

                                                                نقد سریال کلاه پهلوی .کلاه پهلوی فیلمی که به هدف ساخت خودش ضربه میزند!!

                                                                                                    کلاه پهلوی و دم خروس!....

اصولا هر کاری هدفی را دنبال میکند و هر انسانی از کارش هدف دارد.ما به عنوان یک مسلمان از ساختن یک فیلم هدف داریم. مثلا هدف سیما از ساختن سریالها چیست؟

نگوئید که هدف سیما نگه داشتن مردم پای تلویزیون یا پر کردن اوقات فراغت و یا خنداندن مردم است. اینها میتوانند وسیله باشند ولی هدف نه. این اهداف حتی در ژانر های دیگر نیز اهداف میانی به حساب می آیند.

توضیح آنکه مثلا میگوییم در یک فیلم طنز هدف اصلی خنداندن مردم نیست . بلکه هدف این است که به وسیله طنز و با خنداندن مردم ? مخاطب بیشتر جذب شود و راحت تر مطلب مورد نظر فیلم را قبول کند.در حقیقت ما بتوانیم لا به لای خنده و طنز کار فرهنگی خودمان را پیاده کنیم.نمونه خوب چنین کارهایی را میتوان در دهه های قبل سیما جستجو کرد.کارهایی مثل روزی روزگاری که در عین مفرح بودن اموزنده هم بود یک لقمه نان و نمک حلال زندگی مراد بیگ را عوض کرد ... بگذریم که حالا متاسفانه کار طنز در سیما هدفش شده خنداندن و این باعث شده به سمت لودگی پیش برود.طنزی که هدفش فقط خنداندن باشد و نتواند بگوید میخنداند که چه بشود ? به سمت لودگی پیش میرود.

به همان نسبت هدف  پر کردن اوقات فراغت تبدیل میشود به پر کردن اوقات فراغت به نحو احسن.که الآن متاسفانه گویا این کلمه "احسن" از یاد سیما رفته است. فقط میگوید پر کردن اوقات فراغت و دیگر احسن و غیر احسنش مطرح نیست .حا لا با چه روشی مهم نیست و همین است که کار را کشانده به ساز و آواز و شوخیهای سبک و غیبتهای تصویری و... توی سیما!!!

در مورد نگه داشتن مردم پای تلویزیون هم نگه داریم که چه بشود؟ که پای ماهواره نرود؟ که چه بشود؟ کار بد و گناه را از آنها یاد نگیرد و بیاید از ما یاد بگیرد؟ یا نه هدف این است که مردم از گناه دور شوند و با گناه آشنا نشوند.

( البته باز هم همه اهداف میانی هستند تا آنجا که به خدا برسیم یعنی بتوانیم بگوییم مثلا مردم بخندند تا جذب برنامه شوند تا ما فرهنگ اسلامی را آرام آرام با همین برنامه یادشان دهیم تا جامعه ای اسلامی داشته باشیم چون خدا چنین از ما میخواهد و چنین دستوری داده.تا ما وظیفه خودمان را درست انجام دهیم تا خدا از ما راضی باشد. یعنی همه اهداف ما باید به این چند جمله برسد: چون خدا چنین از ما میخواهد و چنین دستوری داده.تا ما وظیفه خودمان را درست انجام دهیم تا خدا از ما راضی باشد.)

وقتی هدف درست تعیین شود وسیله هم درست انتخاب میشود .آن وقت است که نمیرویم خودمان به بهانه نشان دادن بدی کشف حجاب در دوره رضاخان ? توی صدا و سیما کشف حجاب کنیم!!!و دوست دختر دوست پسر بازی و روابط ناهنجار و غیر اسلامی و ... را رواج دهیم! بازیگرانمان را مجبور کنیم اعمال خلاف شرع انجام دهند! چیزی که در سریال کلاه پهلوی دارد اتفاق میافتد.

به راستی میخواهیم بپرسیم هدف کار گردان از ساختن سریال کلاه پهلوی چه بوده؟

اگر به این توجه داشتند که هدف میانی آنها تبلیغ حجاب و اعلام انزجار از کشف حجاب است ? آن وقت قائدتا میفهمیدند که خودشان نباید کشف حجاب کنند. و ار آن مهمتر اگر دقت داشتند که هدف اصلی رضایت خداست به خودشان اجازه نمیدادند که قوانین اسلام را زیر پا بگذارند و زنان بازیگرشان را به بیحجابی و ادا و اطوار در حرکت و لاس با نامحرم تشویق نمیکردند.... کاری که مطمئنا خدا را خشنود نمیکند...

اشتباه در فهم هدف یک کار چقدر زیانبار است و حتی ممکن است به خود هدف اصلی ضربه بزند.الان ما باید ببینیم هدف ما از

این سریال اگر نشان دادن بدی کار رضا خان است و دست داشتن اروپائیها در کشف حجاب در ایران / که خوب اگر رضا خان آن زمان در ایران کشف حجاب کرد شما الان در سیما کشف حجاب کردید!!!

راستی مگر برای این سریال کار کارشناسی نکردید ؟ آیا موقع کار اصلا به نظر اسلام در مورد حجاب توجه نکردید؟ از همه منابع استفاده شده به جز اسلام؟ وگرنه هر کس میداند که حدود حجاب در اسلام چقدر است! گلو ها معلوم...آرایشها غلیظ...صحبتها با عشوه .... راه رفتن ها با ادا و اطوار .... بعضی جاها هم حرفها و دیالوگهای جلف ...

واقعا که به اسلام و حجاب ضربه زدید... اگر من مسئول پخش بودم حتی یک تکه از قسمتهایی که گناه آلود بود - و وقتی ظبتش میکردید مورد غضب خدا بودید -را اجازه پخش نمیدادم....

الان هم صدا و سیما باید این صحنه ها را حذف کند و این خواسته امت مسلمان است. چندی پیش آیت الله علم الهدی اعتراض کرد و حتما به مرور علمای دیگر هم اعتراض میکنند. خودتان جلوی پخش این صحنه هایش  را بگیرید.

نکته جالب اینکه کارگردان – آقای دری – کلی هم از اعتراض آقای علم الهدی شاکی بود! و طوری حرف میزدند که انگار بهترین سریال تاریخی قرن را ساختند... بابا خوب است ابوعلی سینا و میرزا کوچک خان و دلیران تنگستان و ... را مردم ما دیدند و آن سریالهای فاخرهمچین ادعایی نداشتند! 

حجاب بد کلاه پهلوی

--------------

ببخشید احکام حجاب عوض شده یا برای بازیگران صدا و سیما خدا فرق قایل شده؟این تضادها به جامعه صدمه نمیزند؟ 

نقد انتقاد اعتراض حجاب بی حجابی سریال کلاه پهلوی صدا و سیما تلویزیون