سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ما طنز جبهه ای نداریم!!!!!

سه شنبه 91/6/21 10:0 صبح| نقد انتقاد صدا و سیما سریال بیدار باش طنز جنگی طنز جبهه ای | نظر

 

" طنز جنگی؟؟؟ "

 خبری که این هفته روی سایتها بود: سریال " بیدار باش..." در قالب طنز جنگی به روی آنتن رفت!!! و منظورشان البته طنز جبهه ای است !!! میگویند سریال " بیدار باش " طنز جنگی است! طنز جنگی!!! بابا ما قالب طنز جنگی نداریم!( ممکن است در کشور دیگری این قالب روا باشد اما در ایران نیست . چون جنگ ما جهاد در راه خدا بود.)مثل اینکه بگوئیم در قالب طنز قیامتی یا طنز خدایی ساخته شده! خدا و قیامت که شوخی بردار نیست و نباید لوث شود. به مقیاس پایین تر جبهه و جنگ هم شوخی بردار نیست و نباید سبک شود.جبهه ما در حقیقت یاد دادن بعد عملی اسلام داشتن و در راه خدا و ولایت بودن است. همانطور که این چیزهایی که به اصول  دین ربط دارد اصلا نباید لوث شود ، در ابعادی دیگر مثالهای عینی آن مثل جهاد و شهادت و حجاب و جبهه و جنگ و حتی به نوعی بسیج نیز از تقدس برخوردارند و نباید لوث شوند.  حالا به جای ژانر جبهه و جنگ ژانر طنز جبهه ای در سینما و صدا و سیما قوت میگیرد!  متاسفم که بگویم روز به روز هم بدتر میشود: اولها در چه حد بود و حالا... بترسید از خدا....

بند میم

(اگر موافقید در وبلاگتان باز نشر کنید)


شبکه پویا و تبلیغ روی اعصاب ما...

پنج شنبه 91/6/9 9:0 صبح| تبلیغات شبکه پویا قصد کار عجیب صدا و سیما نقد انتقاد تلویزیون سر | نظر

 

نمیدانم صدا و سیما از این کار عجیب چه قصدی دارد.....

(قصد شبکه پویاچیست؟)

شبکه پویا در حال پخش است و بچه غرق دیدن کارتون. جای حساس کارتون که میرسد ناگهان کارتون را قطع میکنند و میان برنامه میگذارند: شبکه پویا شبکه کارتونهای ما!!!!

(تازگیها هم وسط  یک کارتون قطع میکند و کارتون دیگری را پخش میکنند با اسم کارتون المپیک که 2-1 دقیقه ای است و بعد که تمام شد ادامه کارتون اصلی را میگذارد. شده کارتون در کارتون!!!)

راستش با توجه به سابقه صدا و سیما میتوان حدس زد که احتمالا دارند مردم را آماده میکنند که من بعد لا به لای برنامه های کودک و خردسال هم تبلیغات پخش بکنند!!!!   

والله  این این حدس دل ما را خون میکند.اگرواقعا بخواهند مستقلا برای بچه ها هم تبلیغات بگذارند  و  قصدشان آوردن تبلیغات کالاها و سرمایه داری و مصرفگرایی  در متن زندگی بچه های ما باشد که به خدا پناه میبرم... تمام جهان دارد بر ضد سرمایه دارند قیام میکند تازه آقایان یار تبلیغات افتادند ومیخواهند باعث ایجاد نیاز کاذب در کودکان شوند!!!!

یک دید روانشناسانه هم اگر داشتند میدیدند که این کار به روان بچه صدمه میزند. اینکه مشغول کاری است (دیدن یک کارتون) و در جای حساس آن را قطع میکنید / وقتی چندین بار در روز و ماه تکرار میشود/ احتمالا باعث این میشود که بچه هم در آینده پشتکار نداشته باشد و کارها را تا آخر انجام ندهد و سر جای حساس کارها گیر کند. تمرکز بچه هم صدمه میبیند. چه بگویم !! نمیدانم صدا و سیما از این کار عجیب چه قصدی دارد.....

قبل از اینکه کار به تبلیغات در شبکه های کودک برسد بگذارید پیش پیش بگوییم که :

اقایان آیا فکر کرده اید با توجه به اینکه در خرید و فروش خریدار باید بالغ باشد آیا میتوان برای تحت تاثیر قرار دادن بچه ها تبلیغاتی ساخت که در محیطهای مخصوص کودکان پخش شود ( مثلا در مهد کودک و یا در بین برنامه کودک )وبا ایجاد میل به خرید در انها و تشویق و ترغیب آنها به اینکه کالای ما را بخرند و یا با علاقه مند کردن آنها ( که هنوز خیلی کوچک هستند و زود تحت تاثیر قرار میگیرند وهنوز عقل رس نشدند) روی ذهن بی دفاع آنها تاثیر بگذاریم؟آیا اجازه داریم کاری کنیم که انها پدر و مادرشان را مجبور به خرید کنند؟ اینکار دست خانواده ها را در تربیت کودکان می بندد .باعث بهانه گیری کودکان شده و فشار مالی به خانواده ها را افزایش میدهد. از لحاظ تربیتی میدانیم فلان اسباب بازی برای بچه خوب نیست فلان خوراکی مضر است. اما تبلیغات نا به هنگام وسط برنامه ها کار والدین را خراب میکند.آیا اینگونه تبلیغات که گروه هدفش برای تاثیر قرار دادن کودکان هستند جایز است؟ آیا به سرانجام کارهایتان فکر نمیکنید؟

 


<      1   2   3